Inspirasjon fra World Customer Centricity Series May 15, 2024

Etter å ha vært dommer i World Customer Centricity Awards og fulgt prisutdelingssermonien i forrige uke, er jeg full av inspirasjon og pågangsmot for arbeidet rundt reell kundeorientering!

Det var imponerende å få ta del i alle case fra finalistene og reflektere...

Fortsett å lese...
Er dere klare til å ta i mot maskinkundene? customer experience kunstigintelligens Apr 24, 2024

De fleste bedrifter prøver for tiden å legge strategier for hvordan de kan bruke generativ kunstig intelligens (Generativ AI) i virksomheten sin, hovedsakelig for å øke produktiviteten. Men forretningsimplikasjonene av kunstig intelligens-baserte maskinkunder er enorme....

Fortsett å lese...
Kunstig intelligens (AI): Fremtidens nøkkel til eksepsjonell kundetilfredshet? cx kunstigintelligens Apr 04, 2024

I en æra preget av teknologisk innovasjon, er kunstig intelligens (AI) i ferd med å revolusjonere måten vi forstår og forbedrer kundeopplevelsen (CX) på. AI er ikke bare en trend, men en nødvendighet for å forme fremtidens kundeopplevelser. Dette er...

Fortsett å lese...
Skuffende 14% av virksomheter mestrer kundeorientering: Hvor går det galt? modenhet reell kundeorientering Mar 12, 2024

I et næringsliv stadig mer preget av konkurranse og forbrukermakt, fremstår kundeorientering som en bærebjelke for suksess. Imidlertid avslører undersøkelsen "Status for Kundeorientering i Norge i 2024" at kun 14% av norske virksomheter vurderes å ha...

Fortsett å lese...
Status i Kundeorienteringsarbeidet i Norge: Fremdeles lav modenhet reell kundeorientering Feb 09, 2024

På Kundeopplevelsesdagen i Oslo 8. februar, ble resultatene fra undersøkelsen: Status for Kundeorientering i Norge 2024 presentert. Det er Customer C som sammen med Forsta står bak.  Resultatene viser at modenheten rundt kundeorientering fremdeles er relativt lav...

Fortsett å lese...
NPS – den mest anvendte, men feil brukte KPI for kundelojalitet nps Jan 30, 2024

I en verden hvor kundetilfredshet og lojalitet er nøkkel for å lykkes, har Net Promoter Score (NPS) blitt et populært verktøy for mange bedrifter. Det er en tilnærming mange har sterke meninger om. Samtidig har få satt seg nok inn i intensjonen bak...

Fortsett å lese...
Økt kundeforståelse som nyttårsforsett? customer centricity kundeforståelse Jan 09, 2024

En bærebjelke for kundesentrisk tilnærming er å sikre dyp kundeforståelse i virksomheten. Bedrifter som lykkes i å innlemme kundeforståelse og dyrke en nysgjerrighet til å stadig forstå kunden, kundebehov og kundeopplevelse i sin kultur,...

Fortsett å lese...
Refleksjoner omkring Kundeopplevelse (CX) i Norge ved starten av 2024 customer centricity customer experience reell kundeorientering Jan 04, 2024

Jeg ble utfordret til å dele mitt perspektiv av en av mine flotte kunder, like før nyttår. Spørsmålet fikk meg først til å fundere, deretter til å spinne hodet: “Jannecke, du er flink til å syntetisere mønstre fra verden rundt...

Fortsett å lese...
Misbrukes kundeopplevelse og Customer Experience som begrep? customer experience kundeopplevelse Nov 14, 2023

Det snakkes om kundeopplevelse og CX i mange ulike sammenhenger - også der det ikke gir like mye mening. Kundereisen som begrep brukes så ofte - at selv fagnerder kan reagere. CX kan absolutt være forretningskritisk og bør derfor være på dagsorden – men...

Fortsett å lese...
Manglende empati og dårlig profitt? Invester i en rød stol customer centricity customer experience Oct 22, 2023

-Visste du at forskning har funnet en motsatt korrelasjon mellom følelse av makt og evne til å se andres perspektiver? Det er en grunn til at mange selskaper har en tom rød stol i møterommet. Den skal representere kunden når beslutninger tas. For det er...

Fortsett å lese...
Sertifisering i Customer Experience - mindre "fluff" og mer fag ccxp customer experience reell kundeorientering Oct 02, 2023

Det er mange fagområder som utvikler seg over tid. - Kundeopplevelsesfaget er definitivt et slikt område. Mange snakker om Customer Experience (eller kundeopplevelse på norsk), uten at man kan være sikker på hva som menes eller om man får det bidrag man...

Fortsett å lese...
AI etter hypen - prioriter etter verdi innovasjon kunstigintelligens strategi styrearbeid Sep 13, 2023

I en æra preget av teknologi, har kunstig intelligens (AI) utviklet seg fra en fremtidsvisjon til en realitet i næringslivet. Når fascinasjonen legger seg, er det essensielt å betrakte AI mer som en verdidriver enn kun teknologisk nyskapning. Mange ledere er usikre...

Fortsett å lese...
1 2