Status i Kundeorienteringsarbeidet i Norge: Fremdeles lav modenhet reell kundeorientering Feb 09, 2024

På Kundeopplevelsesdagen i Oslo 8. februar, ble resultatene fra undersøkelsen: Status for Kundeorientering i Norge 2024 presentert. Det er Customer C som sammen med Forsta står bak.  Resultatene viser at modenheten rundt kundeorientering fremdeles er relativt lav...

Fortsett å lese...
NPS – den mest anvendte, men feil brukte KPI for kundelojalitet nps Jan 30, 2024

I en verden hvor kundetilfredshet og lojalitet er nøkkel for å lykkes, har Net Promoter Score (NPS) blitt et populært verktøy for mange bedrifter. Det er en tilnærming mange har sterke meninger om. Samtidig har få satt seg nok inn i intensjonen bak...

Fortsett å lese...
Økt kundeforståelse som nyttårsforsett? customer centricity kundeforståelse Jan 09, 2024

En bærebjelke for kundesentrisk tilnærming er å sikre dyp kundeforståelse i virksomheten. Bedrifter som lykkes i å innlemme kundeforståelse og dyrke en nysgjerrighet til å stadig forstå kunden, kundebehov og kundeopplevelse i sin kultur,...

Fortsett å lese...
Refleksjoner omkring Kundeopplevelse (CX) i Norge ved starten av 2024 customer centricity customer experience reell kundeorientering Jan 04, 2024

Jeg ble utfordret til å dele mitt perspektiv av en av mine flotte kunder, like før nyttår. Spørsmålet fikk meg først til å fundere, deretter til å spinne hodet: “Jannecke, du er flink til å syntetisere mønstre fra verden rundt...

Fortsett å lese...
Misbrukes kundeopplevelse og Customer Experience som begrep? customer experience cx kundeopplevelse Nov 14, 2023

Det snakkes om kundeopplevelse og CX i mange ulike sammenhenger - også der det ikke gir like mye mening. Kundereisen som begrep brukes så ofte - at selv fagnerder kan reagere. CX kan absolutt være forretningskritisk og bør derfor være på dagsorden – men...

Fortsett å lese...
Manglende empati og dårlig profitt? Invester i en rød stol customer experience customercentricity Oct 22, 2023

-Visste du at forskning har funnet en motsatt korrelasjon mellom følelse av makt og evne til å se andres perspektiver? Det er en grunn til at mange selskaper har en tom rød stol i møterommet. Den skal representere kunden når beslutninger tas. For det er...

Fortsett å lese...
Sertifisering i Customer Experience - mindre "fluff" og mer fag ccxp customer experience reell kundeorientering Oct 02, 2023

Det er mange fagområder som utvikler seg over tid. - Kundeopplevelsesfaget er definitivt et slikt område. Mange snakker om Customer Experience (eller kundeopplevelse på norsk), uten at man kan være sikker på hva som menes eller om man får det bidrag man...

Fortsett å lese...
AI etter hypen - prioriter etter verdi ai innovasjon kunstigintelligens strategi styrearbeid Sep 13, 2023

I en æra preget av teknologi, har kunstig intelligens (AI) utviklet seg fra en fremtidsvisjon til en realitet i næringslivet. Når fascinasjonen legger seg, er det essensielt å betrakte AI mer som en verdidriver enn kun teknologisk nyskapning. Mange ledere er usikre...

Fortsett å lese...
Trenger du en djevelens advokat? customercentricity djevelens advokat innovasjon reell kundeorientering utenfra-og-inn Sep 07, 2023

Hvordan sikre at dere gjør de riktige tingene? At beslutninger rundt en ny tjeneste eller nytt konsept blir gode? At nye satsinger er best mulig skodde for å lykkes? Inspirert av en av de beste i markedet, har vi tygget på hvordan tilrettelegge for bedre beslutninger rundt nye...

Fortsett å lese...
Kunsten å være stor og likevel kundenær customer experience customer journey management kundenærhet kundereise Aug 22, 2023

Nylig hadde jeg fornøyelsen av å handle i en nettbutikk som gjorde meg oppriktig glad. Jeg fant akkurat den buksen jeg var på jakt etter og fikk en strålende, profesjonell kundeopplevelse med et personlig preg og glimt i øye jeg kommer vil huske...

Fortsett å lese...
Har du kontroll på faktorene som virkelig gjør en forskjell ? customer experience customercentricity employee experience reell kundeorientering Aug 15, 2023

Hva kjennetegner selskapene som lykkes med å ta arbeidet med reell kundeorientering til et nytt nivå? Hvordan klarer de å skille seg ut fra mengden og skape både reell kundeverdi og forretningsmessig verdi? Mange har ennå ikke knekt koden for hvordan man jobber med...

Fortsett å lese...
Ikke kast ut babyen med badevannet! customercentricity kundensstemme reell kundeorientering utenfra-og-inn Jun 20, 2023

Denne bloggartikkelen er er spontant tilsvar til en kronikk i Finansavisen hvor kundetilfredshet blir satt opp mot innovasjon. Det mener jeg blir feil og lite fundert i hvordan mange virksomheter jobber i dag. 

I forrige uke lanserte en viktig kronikk fra Tor W Andreassen og Harald Krogh i...

Fortsett å lese...
1 2